More info +

Forskning

Holstebro Kunstmuseum udfører løbende forskning i relevante problematikker og emner inden for museets samlingsområde og formidlingsarbejde. Foruden det forskningsarbejde, der ligger bag udstillingerne og udgivelser ved Holstebro Kunstmuseums Forlag, samarbejder museet med eksterne forskere og tilbyder adgang til museets arkiver, studiesamlinger og magasiner.

Museet er hjemsted for en bred vifte studiesamlinger og arkiver med tilknytning til de kunstnere, der er repræsenteret i samlingen.

Materialet er ikke digitaliseret, men som en del af museets forskningsfacilitering er det muligt at få fremsendt oversigter over de enkelte områder, ligesom arkiverne og samlingerne kan besøges efter aftale.

Forespørgsler sendes til:

Teresa Østergaard Pedersen, museumsinspektør, ph.d. toep@holstebrokunstmuseum.dk

Oversigt

• Anna Thommesen, studiesamling
  • Astrid Noack-arkivet
  • Astrid Noacks Legatfonds samling
  • Arkiv fra Jens Nielsen og Olivia Holm-Møller Museet
  • Emil Westman Hertz’ fotoarkiv
  • Gertrud Vasegaard, studiesamling
  • Hanne Kjærholm-arkivet
  • Martin Erik Andersen, arkivsamling
  • Olivia Holm-Møller-arkivet